پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده یا پکینگ مدیا مهمترین بخش برج خنک کننده در ایجاد سطح تبادل گرما است که مختصراً “پکینگ برج خنک کننده” نیز نامیده می شود.

پکینگ برج خنک کننده وظیفه ایجاد سطح تماس بین آب و هوا را بر عهده دارد. این سطح تماس باعث می شود که آب داغ با هوا در تماس باشد و تبخیر شود. تبخیر آب باعث جذب گرمای آب می شود و در نتیجه آب خنک می شود.

پکینگ های برج خنک کننده از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • فلزی: پکینگ های فلزی از ورق های فلزی نازک ساخته می شوند. این نوع پکینگ ها معمولاً از فولاد، آلومینیوم یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند.
  • پلاستیکی: پکینگ های پلاستیکی از موادی مانند پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می شوند. این نوع پکینگ ها معمولاً سبک وزن تر و ارزان تر از پکینگ های فلزی هستند.
  • کاغذی: پکینگ های کاغذی از کاغذهای مخصوص ساخته می شوند. این نوع پکینگ ها معمولاً ارزان ترین نوع پکینگ هستند اما مقاومت آنها کمتر از سایر انواع پکینگ ها است.

پکینگ های برج خنک کننده در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از انواع رایج پکینگ های برج خنک کننده عبارتند از:

  • پکینگ اسپلش: این نوع پکینگ آب را به صورت قطرات ریز پخش می کند که باعث ایجاد سطح تماس بیشتر بین آب و هوا می شود.
  • پکینگ فیلمی: این نوع پکینگ لایه نازکی از آب را روی سطح خود ایجاد می کند که باعث ایجاد سطح تماس بیشتر بین آب و هوا می شود.
  • پکینگ ساندویچی: این نوع پکینگ از دو لایه ورق فلزی تشکیل شده است که یک لایه مواد عایق بین آنها قرار دارد. این نوع پکینگ باعث کاهش اتلاف انرژی می شود.

انتخاب نوع پکینگ برج خنک کننده باید بر اساس عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، نوع برج خنک کننده و نیازهای خاص کاربر انجام شود.

top-kidsjj
ارسال دیدگاه